MINEK NEVEZZELEK: TERMÉK FOTÓZÁS, TÁRGYFOTÓZÁS, REKLÁM FOTÓZÁS,WEBSHOP FOTÓZÁS
Változások a fotózási fogalmakban !
A termék fotózás, tárgy fotózás és reklám fotózás napjainkban egy új kategória is megjelent : a webshopos fotózás
Mostani blogom inspirációja a webshop expert élő szemináiumán való részvétl volt javaslom a webshopban gondolkodóknak: http://www.webshopexperts.hu/
Annak idején, amikor a klasszikus fotózást tanultam az alkalmazott fotó szakon, a tanáraim a magas minőségű reklámfotózás rejtelmeibe mutattak nekem utat. A jó minőségű reklámfotó alapja a hibátlan termék volt, amit külön erre a célra gyártottak le. A reklámfotózási projektre külön csapat dolgozott össze: megrendelő, fotós, kiadványtervező, nyomdász, stb. Nagyon sok folyamaton ment keresztül a fotó, míg a célcsoporthoz eljutott. Nagyszerű plakátok és reklámfotók születtek.
Azóta azonban a technológiai változások, a webshopok megjelenése új kihívások, más minőségi követelmények elé állította a termékfotósokat. Ezért is célszerű külön kategóriaként kezelni a webshopos fotózást.
Gondolhatnánk persze, hogy mindkét esetben termékfotózásról van szó. Lássuk tehát, hogy miben is más a kettő.
Először is, tisztázni kell hogy a termékfotózásnak milyen alrészei vannak, több különböző kategóriáról beszélhetünk:
- Klasszikus termékfotó
- Kivágott termékfotó
- Termékfotó használat közben
- Hangulat & Imázs termékfotó
- Termékfotó modellel
- Szellembábus fotózás
Sőt, ha a céget is be szeretnénk mutatni, akkor még említhetjük a mood fotózást, portréfotózást, épületfotózást és a munkariportot is.
A webshopos fotózás komplexebb egy cég életében, mint pár titkárnői kattintás.
Nézzük csak milyen képekre van szükség egy jól működő webshophoz:
- Banner-kép
- Termékcsoport a kategóriaválasztáshoz
- Termékfotó
- Termékcsomag-fotó
- Portréfotó elégedett ügyfélről
- Csoportkép a cég dolgozóiról
- Mood fotók – hangulatképek – érzések
- Munka közbeni a fotó