+36203278712 info@fejesfoto.hu

MINEK NEVEZZELEK: TERMÉK FOTÓZÁS, TÁRGYFOTÓZÁS, REKLÁM FOTÓZÁS,WEBSHOP FOTÓZÁS

Változások a fotózási fogalmakban !

A termék fotózás, tárgy fotózás és reklám fotózás napjainkban egy új kategória is megjelent : a webshopos fotózás

Mostani blogom inspirációja  a webshop expert élő szemináiumán való részvétl volt javaslom a webshopban gondolkodóknak: http://www.webshopexperts.hu/

Annak idején, amikor a klasszikus fotózást tanultam az alkalmazott fotó szakon, a tanáraim a magas minőségű reklámfotózás rejtelmeibe mutattak nekem utat. A jó minőségű reklámfotó alapja a hibátlan termék volt, amit külön erre a célra gyártottak le. A reklámfotózási projektre külön csapat dolgozott össze: megrendelő, fotós, kiadványtervező, nyomdász, stb. Nagyon sok folyamaton ment keresztül a fotó, míg a célcsoporthoz eljutott. Nagyszerű plakátok és reklámfotók születtek.

Azóta azonban a technológiai változások, a webshopok megjelenése új kihívások, más minőségi követelmények elé állította a termékfotósokat. Ezért is célszerű külön kategóriaként kezelni a webshopos fotózást.

Gondolhatnánk persze, hogy mindkét esetben termékfotózásról van szó. Lássuk tehát, hogy miben is más a kettő.
Először is, tisztázni kell hogy a termékfotózásnak milyen alrészei vannak, több különböző kategóriáról beszélhetünk:

 

  • Klasszikus termékfotó
  • Kivágott termékfotó
  • Termékfotó használat közben
  • Hangulat & Imázs termékfotó
  • Termékfotó modellel
  • Szellembábus fotózás

Sőt, ha a céget is be szeretnénk mutatni, akkor még említhetjük a mood fotózást, portréfotózást, épületfotózást és a munkariportot is.
A webshopos fotózás komplexebb egy cég életében, mint pár titkárnői kattintás.

Nézzük csak milyen képekre van szükség egy jól működő webshophoz:

  • Banner-kép 
  • Termékcsoport a kategóriaválasztáshoz
  • Termékfotó
  • Termékcsomag-fotó
  • Portréfotó elégedett ügyfélről
  • Csoportkép a cég dolgozóiról
  • Mood fotók – hangulatképek – érzések
  • Munka közbeni a fotó